Liwos åsikter!



För det första så är jag verkligen integn rasist utan det här är en åsikt, som jag har så ni kan inte göra något åt saken, kom i håg det!!!

Jag vet att man får ha slöjor i Sverige, men dock så tycker jag inte att man ska få ha det!


I sånna länderna där kvinnan MÅSTE ha slöja, där tycker jag att man kan få ha det, men man ska inte behöva ha det i Sverige för det tycker jag faktiskt är fel! För om man nu har kommit/flytt etc. till Sverige så tycker jag att man ska följa våra ''regler''. För om vi ska åka till dom länderna så ibland så behöver man t.o.m ta på sig en slöja (om man är kvinna) och vi gör det(?)! Men varför kan inte då dom kvinnorna göra likadant i Sverige?

Ibland kan jag bli VÄLDIGT arg över folk som går runt med slöja! Jag vet inte riktig varför, men jag tycker att det är lite fel att gå runt med slöja i skolan, jobbet och dagis eller vart man nu är! För det är faktiskt Sverige vi bor i och inte något annat land! 








Det finns så mycket mer jag vill säga, men jag får inte riktigt ut det?! Men det var faktiskt lite svårt att skriva ''Liwo har en åsikt'' Och kom i håg att det är min åsikt och ni kan inte göra något åt det!!!!


Kommentarer
IDA BACKSTRÖM

jag accepterar din åsikt:)

Du säger att dom ska följa våra regler! men det finns ingen regel i Sverige som säger att man INTE ska ha slöja. Det finns många svenskar som är tillsammans med muslimska män som väljer att ha slöja, just för att det är deras religon:)

Om du åker utomland där de flesta kvinnor använder slöja så är inte du tvingad till att ha det:D



kom ihåg att jag accepterar hur du tänker och tycker;)

2010-02-28 @ 01:00:56
URL: http://idacarolinabackstrom.blogg.se/
mohammed

e du dum på riktigt:S

2010-02-28 @ 19:36:14
Amna Mani

Ja gillar inte din åsikt riktigt om ja ska va ärlig.

Det finns faktiskt anledningar till varför man har det och om du inte har läst om religion (islam) så tycker jag att du ska göra det innan du säger något! För du ska inte bry dig om andra har slöja eller inte? Vad påverkar det dig? Mår du sämre av det eller?

Nej, det gör du inte! Skit i andra, ta hand om dig själv. Puss

2010-02-28 @ 19:36:51
URL: http://nesrineamna.blogg.se/
Momman

Oförskämda fjortis, Du fattar inget men du växer nog ska du få se...

2010-02-28 @ 19:37:21
juliaaaa'

jag accepterar din åsikter & de

men som förra kommentaren de finns ingen regel

som säger att man inte får ha slöja osv & de är

deras relion (stavning) & de får vi allt acceptera a

alltså ni svenska och dom som inte gillare, vi får

gilla läget lixom & ingen tvingar oss ha slöja när

vi åker utsomlans bara ngt folk vill kanske ?

2010-02-28 @ 19:38:07
URL: http://jjuliastaforelli.blogg.se/
Layla

mEN SERIÖST ?!

Dom får väl ha vad dom vill det är som om vi skulle säga aa nu ska alla i sverige vara flintisar

så fuck you din åsikt suger det är deras religon det är ju inte som om du måste ha det !?

och jag bryr mig inte om vad du tycker men jag tror seriöst att du inte vet vad du snackar om.

så snälla sluta skämma ut ig för du blir ju bara hatad !

2010-02-28 @ 19:41:37
URL: http://alyal@bdb
Maria

Om muslimska kvinnor i Sverige inte skulle få ha slöja, isåfall borde det ju inte vara mer än rättvist att vi förbjuds ha hatt, keps eller mössa. PRECIS samma sak! Eller att vi förbjuds ha kort kjol och urringning. Dessutom har svenska kvinnor också haft slöja en gång i tiden, titta bara på Emil i Lönneberga, där har kvinnorna slöja. Det hade man på landet, så det är inte bara i muslimska länder men detta glömmer smygrasister lätt bort.



Kan du svara mer på varför du inte vill att kvinnor ska gå ha slöja? Vill veta mer.. :P



2010-02-28 @ 20:05:57
URL: http://malkert.blogg.se/
??

om du säger att du INte är rasistisk så har du helt fel,, tänk dej själv att du bor i nått muslim land och du har flyttat till svergie och det äe väll för fan klart att du skulle få ha slöja om du vill.. men endel blir TVUNGNA av sina män och om dom visar sitt fejs så slår männen kvinnorna och det är väll klart som fan att vi ska respektera dom och inte säga att vi blir arg på dom.. du och dina åsikter..? gahh,

2010-02-28 @ 20:39:36
emma

helt rätt! skolorna tex, där vi inte får ha mössa eller keps i klassrummet men dom får ha sina slöjor på sig tkr jag är helt fel de är ju trots allt oxå en huvudbonad..

2010-02-28 @ 22:11:56
URL: http://pollplutt.blogg.se/
V

"Men varför kan inte då dom kvinnorna göra likadant i Sverige?"

Därför att Sverige är en av världens mest utvecklade demokratier, och som en sådan får vi inte tumma på religionsfriheten. Vi borde vara stolta över den och vara ett föredöme för de mindre demokratiska länder som finns, bland annat många muslimska. Däremot kan jag hålla med om att jag inte skulle vilja att mina barn (om jag hade några alltså, är alldeles för ung för det) hade en fröken med burka. Det känns som man inte kan lita på en person man bara ser ögonen på. Som om den döljer något liksom.

2010-03-01 @ 21:41:22
Anonym

hallå?? de e inte fel med slöja XD HAh

kvinnorna som har de bir INTE tvingade att ha de, dom väljer de själv!

och när dom kommer till sverige så "FÖLJER" dom faktiskt våra regler .. för här i sverige e de så att man får gå klädd typ hur man vill ! och de e de dom gör.. tönting att du säger att du blir arg på dom .. va fan de e som om jag skulle bli arg om du har dina fula brillor eller en hatt på dig?

looll vad far tror du menas med FRITT LAND !!!!

2010-03-04 @ 17:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0