Skola

imorgon börjar jag skolan -.- inte så jätte kul, men de måste lixom göras! Fast de är gött med en lite mjukstart och inte börja på en måndag och sen behöva gå en hel vecka. och de ska faktiskt bli gött att börja igen, komma in i alla rutiner och läxor, haha jag måste vara störd!


jag ska börja se skolan som något posetivt som något bra, för de är egentligen en bra sak! Visst orka gå upp kl 6 men jag gå hellre upp kl 6, 4 dagar i veckan än att va en dum blondin som måste va med i en porrfilm för att kunna få mat på bordet och kläder på kroppen!


Så alla som hatar skolan och aldrig kmr ta tag i den för ni orkar inte, jag tkr synd om er jag gör verkligen de! Men hoppas att vissa av er förstår att skolan behöver man för att komma någon stans i livet.

  Är de såhär man vill sluta?


en liten lista på saker man kan göra för att ta sig igenom veckan/månaden.

1 - Gör en lista, med mål man ska göra - tex: jag sak lämna in min skriv uppgift i engelskan och lära mig glosorna! Jag ska klara matte provet och plugga NOGA till de! så man inte har massa läxor från typ 5 veckor som häger över sig i flera veckor, för förr lr senare så måste de ändå göras!

2 - Gör läxorna direkt efter ni kommer hem från skolan! Som jag, jag äter inte i skolan, så när jag kmr hem äter jag istället. Så ät något och sen gör läxorna. istället för att sätta dig vid datan lr va md kompisarna till typ 7-8  och sen göra läxorna till typ 11 då blir de inte lika bra! Och istället får man massa tid till de sen utan att behöva oroa sig! 

3 - Ställ klockan en timme tidigare, så ni går upp typ kl 6 och börjar 8! För egentligen så vill ingen stressa därför ställer man kl lite tidigare! Då kan man sega som tusan och typ ta de i lungn takt istället för att stressa sönder och få ont i magen. Så kan man ligga lite vid TV/datan lr vad man nu vill göra?

Hoppas jag kan hjälpa någon iaf :)

  Nu är iaf väskan packad och väckar klockan ställd... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0