Egooooo boost - känn dig vacker!

Vad är smalt egentligen? Har börjar funder på det väldigt mycket senaste. Hur är man smal och hur är man tjock?
Jag har vissa kompisar specielt en som har typ forbi för att bli tjock, men ändå äter hon godis osv men ingen mat, hur fucked up är inte det?! (menar inget inget illa om du fattar vem du är)
Men seriöst om man är ''tjock, kurvig'' whatever så är man inte lika älskad känns det som folk menar. vafan är det för fel på folk? Alla kallar folk tjocka kors och tvärs, GE ER! Folk mår dåligt över det. Sure att jag kallat folk tjocka osv, men jag har aldrig ropat det efter dom.


När jag var 10/11 så retade folk mig för jag var ''rund'', wtf jag var 11/12! Jag va när på att må jätte dåligt! Jag var ute och sprang varje dag och åt inte mycket. Det som är mest sorligt är ju att jag var så liten. Och de finns fortfarande flickor och pojkar i den åldern som verkligen har svår anorexia och dör, sjukt hemskt. Som vissa modeller som har anorexia för att det är fint att vara smal. Är det verkligen lika fint att dö för att du är så smal på catwalken?! Det finns modeller som dött när dom haft visning..

Så vad är tjock och vad är smalt?





Tex i förrgår så käkade jag på donken och på pizzerian åt dock kyckling tallrik, gillar inte pizza haha. Iaf så visst jag kände mig lite ''tjock'' men det man borde tänka på är att kroppen inte mår bra. För jag vet att jag kommer ha min kropp såhär för att jag tränar och äter inte godis osv. Så var nöjda med hur ni är, ät det ni vill träna bara för det är din kropp som ska må bra! För det är inte bra att lida av fetma eller anorexia utan var så att du själv mår bra!
Men bry dig inte om vad andra tycker. ÄR du nörjd med din kropp så är du ingen borde säga till dig att du är ful. För faktiskt folk som kallar folk elaka grejer är bara avudsjuka. Tro mig jag vet jag har kallat folk dumma saker till mina kompisar och allt handlar om avudsjuka mina vänner.





Det här tycker jag PERSONLIGEN är en fin kropp. Har ni hört uttrycket ''more is less''?

Kommentarer
SANDRA

Liwo snackar om Sandra? :c

2011-05-23 @ 19:30:49
URL: http://hitchi.blogg.se/
Lina

Va bra sagt!

skrev precis ett liknande inlägg :)

2011-10-17 @ 20:19:31
URL: http://lajna95.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0