Gymnasieval

För mig som går i nian nu är det snart dags för att välja Gymnasie, vilket är ett grymt stort val.
Gudars, jag har verkligen ingen aning om jag vad jag vill gå för linje, eller vilken skola.. Min mamma och jag har pratat lite, så jag har några linjer jag funderar på.

Humanistiska programmet - inriktining språk på Lindälv.

Samhäll internationell - Lindälv, är inte säkert på om det finns där..

Natur - inriktning natur på Lindälv, många av mina kompisar går här och säger att det är bra. Och man kan typ bli vad som helst.

IB - heter inte så egentligen utan något annat.. Kan värken stava eller uttala det, haha. :) Finns både på Aranäs och IHSG i Göteborg. Den skolan vet jag inte riktigt vad den heter, men något i stil med International High School of Gothenburg Region. IB är en linje där allt är på engelska, för dom som vill studera utomlands etc.

Srg - Sveriges Ridgymnasium inriktning beridare, antingen i Kungsbacka eller i Skedala..

Har inte besökt någon av skolorna, utan detta är bara linjer/skolor jag funderar på. Nästa vecka ska hela min klass på Gymnasiemässa i Göteborg, och då får vi se. :)
Sen så ska jag prata med SYV på skolan oså, det är ju fortfarande ett bra tag innan man ska lämna in sina val.
Så jag hinner säkert ändra mig en massa gånger, och jag kommer säkert hitta en massa nya linjer. :)

Kommentarer
beccis

vad tycker du om min outfit idag? :)

2011-10-04 @ 16:51:00
URL: http://rebeccaharkonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0